Natacha Peyre


Natachas klockrena inlägg.
Just nu känner jag så här. Precis som Natacha skriver om sin egendesignade T-shirt. ja fuck the rules be a hippie! Och varför har jag fastnat för texten? Jo för under de här snart fyra månaderna har jag levt ett helt omtumlande, annorlunda amerikanskt tonårsliv. Det är en ganska stor omställning och det har inte varit lätt alla gånger. Ibland känner mitt psykiska jag att jag behöver en paus. Att kunna återhämta mig för att sedan ta ett djup andetag och köra mitt race här borta. Å andra sidan är jag inte här för alltid, tio månader sen åker jag hem till den tryggheten jag är uppvuxen i. Den största omställningen är alla regler här borta, som ni därhemma säkert vet så älskar amerikanarna regler härborta. Att ha kontroll och veta vad som pågår är nog det dem flesta här är proffs på. Det som kan ha en stor indikator till varför det har varit svårt för mig är för jag är i sydstaterna. Sydstaterna är inte som resten utav USA, inte alls. När vi åkte till Cleveland förra veckan frågade min värdpappa gillar du Cleveland och lite såna frågor. Och mitt svar var faktiskt ja för det är mer som hemma, mer fritt. Jag trodde att det skulle vara lättare innan jag åkte hit, men jag är glad ändå för det enda jag kan göra är det bästa utav min situation. Den enda som gör mitt år är jag själv. Och ja jag både älskar och hatar det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0