GOD JUL!

Har haft ett superbra jullov hittills. New York var helt fantastiskt. Staden som aldrig sover, vilket lever upp till sitt rykte. Och till den stora frågan, shoppade jag mycket? Nej, inte alls. Jag fick med mig en sjuuuukt fin michael kors väska, en NYPD hoodie, ett par converse och ett armband från forever21. Och ja jag ville shoppa så mycket mer, men när man är fyra pers med olika viljor, så går det inte alltid. Trots att vi var tre tjejer. Äh fick iallafall se Macy's och fick min väska så jag är nöjd. Jag menar det är nu man fyndar under mellandagsrean. Och ja jag köpte en del julklappar också, hehe.

Under de tre hektiska dagarna hann vi med att gå runt överallt på Manhattan, häst med vagn runt Central Park, Skridskoåkning i Rockerfeller Center, se Ground Zero, Statue of Liberty, Empire State Building, Times Square*gångerhundra eftersom hotellet låg mitt i smeten,shoppa, åka tunnelbana, äta världens godaste mat(såg inte fram emot att komma hem till somerset's mat som är ganska sjukt dålig i jämförelse eller inte dålig men fettigare), äta söta mini cupcakes, åka taxi och fixa en taxi, såg Lejon Kungen på Broadway, gå vilse och inte hinna se GrandCentral-vilket vi verkligen ville men jag kommer tillbaka NY!!! På ett sätt eller ett annat.

Annars har jag varit hemma och firat med alla släktingar och kyrk-familjen. Lyckad jul, fast har knappt någon julstämmning, jag vill ha en riktig jul med snö, och jaaa Sverige är mer jul bara. trodde julstämmningen här skulle vara brutalt mycket mer än hemma pga alla filmer och så men icke, julbelysingen känns bara fake och är inte alls lika amazing som på tv. Julmaten här är inte alls lika bra som svensk, det är mer som Thanksgiving middagen. Dessutom har dem inte julkalendern på samma sätt eller lucia eller advent. ÅH Vi är ändå rätt så duktiga på det här med traditioner. God julmat också som har lite mer färglada färger.

Fina julklappar har jag också fått, en UK hoodie, zebra filt, jättefina ballerinas, Lauren Conrad's style bok och i min christmas stocking fick jag massa bath and body stuff, godis och fuzzzzy socks. Sen fick jag världens bästa plattång och mer bath and body. Jag är supernöjd och glad.

Och tack igen världensbästa farfar för julklappen! Och ja jag köpte lite julklappar till er hemma men känner att jag precis har skickat hem ett paket vilket kostade ganska mycket så ni får nog vänta ett tag till eller så får ni det om fem månader.
 
En veckas jullov kvar, längtar till skolan på ett sätt men på ett annat så vill jag ha längre lov. Har massor att se fram emot de kommande månaderna dock, hela januari och februari kommer gå åt till cheerleading och i slutet av feb är det nationals i orlando, FL!!!!!!! SÅ taggad!! Direkt efter det är det min 18 års dag!!!!!!! Fast det lär ju bara vara en vanlig dag.  Sen så ska jag antingen börja träna någon annan sport eller börja powertumbling med meggot och katiepatie. Konsert(er) med youth groupen, ha mer tid till att umgås med vänner från skolan, och sen så är det nästan maj vilket betyder GRADUATION!! Så excited fast ändå inte. Har tagit mig igenom den svåraste tiden och nu är det här min vardag, hur ska jag kunna lämna allt? Kommer ihåg när jag satt och räknade ner dagarna till NY och nu är dem dagarna bara bortblåsta på några dagar. På tal om det så åker min världensbästa Tina hem om några veckor,bara tanken gör att jag börjar gråta, nej usch............Och när vi åker hem så är vi bara minnen här i somerset, bara några random utbytisar som varje år på SWHS inget speciellt, sen när skolan börjar igen så är det några nya lyckliga och nervösa utbytisar som sätter sin fot på SWHS och tror att de ska pissa på sig första dagen i high school. Åh, det var snart fem månader sen, VART TAR TIDEN VÄGEN?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0