21 November 2011

Vaknade vid 06.00 imorse for det var ett javla askvader utanfor, trodde seriost att de skulle stalla in skolan ett tag dar. Sa smsade jag Tina imorse for jag var livradd och det var hon med, sa vi tycket att vi skulle fa vara hemma for en dag. Men vid sju tiden klarnade det upp och tog bussen till skolan idag vid 7.20. Nar jag kom till skolan gick jag direkt till min guidance conselour for att byta ut min matte kurs till en enklare. Sa klart ska det borja med massa skitsnack men slapp det som tur. ( Ja som ni vet ar vi nio utbytisar som gillar att ge lararna har ett helvete. Eller vad dem tycker iallafall, som ni vet ar vi inte som amerikanska ungdomar, lyssnar gor som lararna sager och kaftar inte emot. Vi ar envisa och ska alltid ha varan vilja genom sa lararna bygger upp en strategisk plan mot oss med flit. De anvander sig utav den sa kallade skrammningsmetoden som gar ut pa att fa oss kanna oss sma, dumma i huvudet, som att vi gor allt fel och fa oss att grata, sa javla sorligt men sant)Iallafall sa var jag tvungen att be min matte larare ringa guidance conselourn och saga att det var ok, nar jag gick till henne sa hon yes jag har precis rattat ditt prov och det var inte vackert. Sa ja, med det sa slapp hon ringa honom och jag fick byta ut Pre Cal till Algebra 2 A Honors.

First block rullade pa som vanligt, alltid seg pa morgonen men orkar inte bry mig sa mycket. Och sa har jag bytt min engelska fran second block till fifth istallet pga matten. Sa har Algebra med bara sophmores men det ar ratt chill, kanner igen dem flesta. Och till min tur hade vi prov idag. Sa pang, forsta lektionen forsta provet. Gick val helt ok. Kan inte alla dumma relger som typ vad alla olika tal heter och konstiga tecken men det loser val sig. Jag menar har aldrig gatt igenom dem hemma sa det kan inte vara sa viktigt. I third block var det ganska roligt. Tycker high school ar sa roligt for att det ar ju som varat motsvarande gymnasium men alla ungdomar beter sig lite som i mellanstadiet fast alla ar snart 18. Alla driver med varandra, skojbrakar, retas osv. Fast skillnaden mot hemma ar att alla verkligen gor det till och med folk som man inte kanner, sen sa ar de lattare pa att vara elaka mot varandra bara sa dar. Rakt pa.

I fourth block ska vi gora typ ocean floors sa vi far jobba med sant man anvander pa riktiga vaggar, vi gor plansher som vi gjorde i trean typ. Inte undra pa att college ar en chock? En plansh dar vi namger kontinenterna och haven. I tvan pa gymnasiet. Skulle aldrig handa hemma. Men det var sjukt rolig iallafal, kanner sig som ett litet barn nar man gor sant.

I fitfh block sa har jag engelska med min forra engelska larare igen!! Alskar det, den kursen ar saaaa chill. Dessutom ar det halften utav mina forra klasskamrater i den sa fick ett ganska varmt valkomnande. Sa ar ganska glad att jag bytte ut mot min forra engelska lektion for den var lite mer strang osv, men saknar nagra av mina vanner som jag hade i den klassen.

 Efter skolan hamtade Megs mamma upp oss och sen har vi varit lite overallt, fodelsadags middag pa Casa Grande, tranat och nu vantar jag pa brittany som ska sova over hos mig eftersom mina vardforaldrar inte ar hemma idag. Imorgon ar det peprally igen, gaaaah sjukt kul, nervost och pinsamt. Men imorgon da ska jag verkligen cheera utan att skammas. Men nar hela skolan glor pa en da kanner man sig ratt sa dum. Det var val min dag i oversikt, kan tyvarr inte dra alla detaljer har i bloggen vilket jag onskar jag gjorde. Men ni far noja er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0