5 November 2011

Har haft ganska mycket att göra idag. Väckarklockan ringde 6 imorse men både jag och Megs var för trötta så vi snoozade till 7.30 så fick vi lite bråttom att åka till the building för att hjälpa till med att flytta över mattorna till skolan. Därefter så var vi flera stycken som stannade kvar efter att ha flyttat och fixat alla mattor. Det var ganska roligt att se hur de anordnar elemetary cheerleading competitions här borta.

Antar att det inte är likadant överallt men här i Pulaski så var det bland den största eller första tävlingen för alla små barn. Och de är indelade i Pewee, Juniors och Seniors vet inte om jag missade någon kategori. Alla Pewee började och då värmer alla lagen upp sina ramsor innan de tävlar. Dock så har de ingen förträningshall utan alla som var i gympasalen kunde se vad alla gjorde.

Mittemellan seniors uppvärmning och tävling så visade vi JV upp våran ramsa och efter de hade tävlat så visade Varsity upp sin ramsa. Så en heldag med bara cheer. Lite irriterrad var jag idag för att en av mina vänner frågade mig om jag ville följa med på en ukmatch, vilket jag hade gjort om vi inte hade haft det här idag. Så ja cheeren tar upp väldigt mycket utav min tid här nästan mer än vad skolan gör, men det är värt det. Dessutom så är jag redan van att offra en hel del för cheerleading.

Skillnaden mellan High School och Allstar är väl inte så jättestor egentligen. Det är väl att vi ska visa mer spirit, vara förebilder för våran skola och heja på matcherna. Träningarna är upplagda på ungefär samma sätt. Förutom att vi knappt värmer upp, men det kommer jag ihåg från när jag var i Westpalmbeach på cheercamp. Och det var i ett allstargym. Vi värmde knappt upp, typ tjugo jumpsandjacks sen så stretchade vi galet. Men vi har faktiskt börjat värma upp mer än vad vi brukar och värmer upp byggen, gymnastik än vanligt eftersom att de vill börja från var de slutade efter varje träning så basics inte ska ta upp någon tid alls. Så jaa amerikanare är väldigt fokuserade på att gå frammåt och nå reslutat så att de ibland glömmer att man måste öva på grunderna så att de sitter. High school lag får däremot inte bygga trevåningar eller baskets eftersom att efter High school cheer så kommer College Cheer och för att det inte ska vara så lika så har man gjort så att highschool får göra färre saker. Men det spelar inte så jättestor roll. 


Igår så vann vi matchen igen! 10-30 eller 40 till warriors. Så vi har ytterliggare en match till, troligtvis den sista eller nästsista. Och igår var sista dagen med de här kurserna. Nästa vecka så börjar den nya trimestern och jag kommer läsa
1. Retail Marketing
2. English B
3.Arts/humanity B
4. Marine Biology
5. Precal A

Och jag försöker ju att byta ut min biologi B till p.e. tredje trimestern men anledningen till att jag ska ha den kursen här är för att de som jobbar här tror att jag inte måste gå om mitt 11e år och därefter behöver den kursen för att fortsätta skolan. TACK FÖR ATT NI LYSSNAR PÅ MIG FÖR 70E GÅNGEN. Hur många gånger ska jag förklara att jag inte har någon nytta av skolan här alls? Inte samma läroplan, jag är klar med mina NO ämnen för ALLTID. Äh, dessutom säger alla att min lärare som jag kommer ha ger apmycket läxor och de vill inte jag ha...... Sen så sänkte jag typ tre betyg när vi hade finals. Om inte fyra, är inte säker för har inte fått tillbaka alla betyg men kan säga att jag sänkte mig i US history, Arts and humanity och english. Business law är den enda klassen som går bra, 98% fick jag på mitt finals där.

Just nu väntar jag på att Lynn och Tina ska hämta upp mig. Ska sova över hos Lynn och imorgon så har alla vi tre pictures för våra sporter. Så blir en till dag i skolan. Skulle aldrig någonsin åka frivilligt till skolan hemma i Sverige på helger, men här har jag inget emot det.

Byeee, Love
Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0