Tredagarshelg

Tänkte berätta lite roliga saker som händer mig dagligen här i skolan. Får höra att jag pratar så lite, är blyg, tyst, inte så social osv. En kille sa tidigare i veckan, Oh I haven't seen you before, are you not so social? Because I've met all the other foreign exchange students, except you. Vad svarar man på det? Ioförsig så fick jag höra senare att han är lite knäpp. Sen så frågar folk ganska ofta oh do you speak sweden in sweden?? Det är ganska roligt. Eller åh jag förstår inte vad du säger eftersom jag är från landet.

I fredags så var jag ledig. Så torsdagskvällen somnade jag halv elva, var helt slut och vaknade tio dagen därpå. Så hängde med min värdpappas mamma och brosa. Dem är sjuuukt roliga, aldrig en tråkig stund i närheten av dem två. Sen runt sex tiden åkte jag till cheer buildingen, där skol bussen hämtade upp alla cheerleaders. Vi mötte Lincoln County och det var deras senior night. Den skolan hade verkligen gått all in med fyrverkerier, brandbilar som lät när deras lag scored. Men vi vann ändå!! Det är så himla kul när alla fotbollspelare vinner och sjunger typ något. Typ som en segerramsa. Jag tyckte det var asgrymt att deras skola verkligen satsade på små detaljer som fyrverkerier, bra musik, brandbilar som lät osv, medans våran skolan inte gör något sånt alls. Har hört att dem är ganska snåla. Men eftersom vi är distriktsmästare just nu så gör det inte så mycket!
Efter matchen åkte jag hem till Leanza, vi kollade på jersey shore och sen somnade vi direkt. Och det var verkligen den bästa natts sömn jag har fått här. Kändes som jag sov hemma i min egna säng<3 Saknar verkligen min säng, mitt täcke och min kudde. Vill ha ett riktigt täcke här!!

Sen steg vi upp runt halv åtta fixade oss, åt lite frukost och åkte till Lexington. Alltså University of Kentuckys campus är så stooooooooooooooooort. Och ni vet sorority husen som de har i filmer med grekiska bokstäver på. Såna finns här!!! Det var så grymt kul att se allting, och det fick mig verkligen att vilja plugga här. Alltså spirit är något svenska skolor behöver mer, hade vi det skulle jag älska att gå i skola. Universitetsjukhuset här är bland landets bästa och finaste sjukhus jag någonsin sett. Dessutom är hela staden så stolta över Wildcats, cheerleaders, footballplayers men framför ALLT basketballplayers. JUSTE i någon gång i November så ska min värdfamilj ta mig till en footballmatch!!!

Vi åkte till Wildcats bookstore och där köpte jag en grå champion t-shirt där det står Kentucky Cheerleading. Som endast går att köpa där. Juste vi köpte med oss massa gott från Panera bread. Det är typ som ett bageri som har massa bagels, godsaker och onyttigheter. Jag köpte världens godaste cinnamonbun och en granola strawberry yoghurt. Därefter åkte vi till deras Clinic och WOW, de är verkligen AMAZING!!!

När det var slut för dagen runt fem åkte vi till Hooters och åt. Jag åt en pastasallad med kyckling, fast eftersom vi är i amerikattt så var det knappt någon sallad. Blev lite förvånad eftersom det stod inte pasta med kyckling utan pastasallad med kyckling. Och så prövade jag fried pickles för första gången och det var jätte gott. Efter middagen åkte vi till hotellet och relaxade, tittade på filmen Matilda och sen somnade vi ganska fort.

Dag 2 började med frukost på hotellet. Åt för andra gången fulkornsbröd här borta! (Första gången var på subway.) Och juste hotellet hade duntäcken! Gissa om jag var glad. Sen så åkte vi till deras Clinic igen och jaa måste säga det igen, dem är superamaziiiiiiing. Är så glad att de frågade om jag ville följa med dem hit och det är en av de bästa upplevelserna i mitt liv. Dagen rullade på väldigt fort och efter det så åt vi mexican food på en restaurang jag inte kommer ihåg namnet på men mycket godare än taco bell. Mexican food här är så gott! Sen åkte vi tillbaka till Somerset. Kom hem ungefär när kyrkan började men var alldeles för trött så stannade hemma, tvättade, städade mitt rum, duschade och gick på prommis med vovvisen.

Nu ska jag strax gå och lägga mig. Skola och cheer står på schemat imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0