19 Oktober 2011

Okej grejen är schemat jag har haft den här första terminen har jag inte ändrat alls även om jag verkligen ville byta ut biologi A. Fast eftersom att det var "obligatoriskt" ämne i våran skola fick jag inte byta ut det. Tills jag fick reda på att vi inte alls har några obligatoriska ämnen förutom de tre som the government kräver vilket är matte, us history och english. Så har både biologi A&B det här året. Vilket jag förmodligen kommer faila helt på finals som är om en vecka och så har jag del B den sista trimestern. Känns inte så kul när jag för det första inte har  någon nytta av det ämnet alls, vilket de tror här i skolan. Men nej de har jag inte så har pratat med min iec om att byta ut den kursen eftersom jag inte helt säkert får för skolan. Har dock bytt ut en klass mot marine biology och en av mina vänner här läser bara del A och marin biologi. Hoppas jag också får göra det för det känns lite värdelöst att vara här för att plugga. Är liksom här för att uppleva och ha roligt inte sitta hemma och plugga hela tiden, så därför har jag försökt att välja de kurserna som inte kräver så mycket extra. Men biologi b innebär en hel del plugg om man jämför mot a.
Sen så säger alla i skolan idrott är jätte roligt så försöker att byta ut min interior design kurs mot det istället den tredje trimestern alt byta ut biologi b till den. Äsch det är lite krånligt men som sagt så är det bättre att byta nu än senare då kursplatserna redan kan vara fulla.
Sen förstår jag inte varför vi utbytisar ska vara tvungna att läsa vissa kurser då vi inte har nytta för dem när vi kommer hem i huvudtaget eftersom att de undervisar efter en helt annorlunda läroplan här. Jag menar en uppskatta konst klass har jag aldrig någonsin haft och kommer inte läsa det heller.
Och förstår seriöst inte hur de tror att jag som går mitt junior år här ska ha nytta för sophomores klasser när jag kommer hem till Sverige för de tror inte ens att jag ska behöva läsa om mitt år. Och att jag behöver ta dem klasserna för att inte ligga efter hemma i Sverige. Men jag har gett dem mitt schema mina betyg och allt osv så man tycker att de borde ha lite koll.
Men äääääääh, det enda jag vill är att läsa kurser som inte är så ansträngande och ha roliga kurser!!

Idag har jag ialla fall varit i skolan, har inte missat en enda skoldag på två månader!! Närvaro här är sjukt viktigt. Sen så hade vi extra träning inför morgondagens zombie walk som vi cheerleaders ska attenda och tills på lördag då vi har uppvisning med andra lag från olika countys. Det ska bli jätte roligt iallafall!

Sen så hämtade B upp mig plus M. Vi åt på pizza hut och yummieeee. Sen åkte vi till kyrkan och sen jag kommit hem har jag pluggat. Nu ska jag ta en dusch och gå och lägga mig har en stressig helg!!

Imorgon är det skola plus att jag har ett prov som jag fattar nada av, cheer träning, sen direkt iväg till zombie walk grejen. Hem och SOVA!! Fredag skola och sen game at PC och sen ska jag hänga med b,m och sova över hos dem. På lördag så har vi uppvisningen men måste vara där tidigt. Sen ska jag hem på något sätt byta om, fixa osv för sen så har vi bonfire med Ef. Och på söndag måste jag jobba cosession plus kyrka så har knappt någon tid för att andas. GAH!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0