If I die young...


Världens finaste country låt som spelas väldigt mycket här borta. Ja jag kommer säkert vara sjukt country när jag kommer hem, mina vänner mobbar mig här ibland för min accent och ibland så låter jag "country"tycker dem. Men who to blame, jag menar jag hör country accenter hela tiden förutom hemma då är det Ohio city accent haha.

Idag var en bra dag, skolan gick bra. Hade roligt faktiskt. Hade ett multiple choice test i arts and humanity som gick sådär bra fick ett C. I business law så hade vi a mock trial eller vad det heter med en annan klass. Vi lekte alltså domstol. Min klass var juryn och the verdict var att den åtalade var skyldig för mord. Faktiskt ganska underhållande, jag gillade verkligen att advokaterna gick in för det och dem fick det att kännas som i filmer. Vi fick bonuspoäng om vi var klädda "appropriate" för tillfället, och ingen i min klass var det men ändå så var det flera som frågade mig har du klätt upp dig eller är det sådär du klär dig hela tiden? Började nästan skratta eftersom jag hade bara på mig jeans och en vanlig topp. Och så hade jag världens värsta bad hair day hittills men trots det fick jag massa kommentarer om att mitt hår var fint idag. Som de säger att när man själv tycker att man ser ut som skit så tycker de andra att det ser bra ut.

Fast har varit sjukt seg hela dagen, fick för lite sömn hela förra veckan känns det som. Och här borta går folk och lägger sig sjukt tidigt. Alla somnar runt tio skoldagar och tycker att elva-tolv är sjukt sent. Och att tolv är sent på helger.....njeaeee well not in Sweden haha. Livet här är mindre stressfullt så borde vara tvärt om.

Sa jag att jag failade ett till prov? I biologi. Orkar inte bry mig fast ändå måste jag om jag ska träna cheerleading. Men man kan inte förvänta sig något alls av mig i NO ämnena. Åker in i ena örat och ut genom det andra lika fort det går in. För tro det eller inte men jag hade pluggat. Trots det så failade alla i klassen förutom 3 så det kanske säger något om utbildningen också.

Cheer träningen gick sjukt bra idag trots jag var trött som jag vet inte vad. Längtar så sjuuuuukt mycket tills vi får hela progget har drygt halva nu. Första tävlingen är i December.

Ibland vill jag bara åka hem för att kunna prata med någon som förstår. Förstå mig inte fel för jag har det jättebra och är omgiven runt bland världens bästa människor. Men ibland vill jag bara ha någon att prata med, som förstår vad jag menar, förstår mig i mitt sätt att vara, prata och bete mig. Och så saknar jag SL!!!!! Eftersom jag inte får ta körkort, så känner jag mig lite instängd på ett sätt. Känner mig som en börda ibland.


Juste måste berätta om min helg också.
Lördagen började runt nio tiden då Brit skulle iväg och jobba. En timme senare åkte jag och Megs till the cheer building där vi flyttade alla mattor till skolan till våran exhibiton. Sen åkte jag med Katie, megs och Carolina(brasiliansk utbytis som också cheerar),(så ja i år är den första gången skolan har haft en cheer utbytis och nu är vi två) till skolan. Vi fixade alla mattor, åt pizza, värmde upp och sen så kom Northern Laurel(grymt middle school lag) och massa föräldrar. Vi uppträde och sen fick vi åka därifrån. Hade ingen skjuts hem och eftersom jag planerat att gå på Efs bonfire men åkte hem till Brit, meg och holz med kristin. Vi fixade oss och sen åkte vi till bear wallow. Ett ställe där man kan plocka pumkins, gå igenom en labyrint av cornfield, lekplats för barn och massa djur. Vi åkte dit med massa människor från kyrkan. Det var faktiskt sjukt roligt. Träffade Court och Keyrstin från mitt lag där också. Jag och Court gick igenom the cornfield tillsammans, hahah den tjejen är så rolig.
Därefter åkte vi och åt på Pizza hut, på vägen dit hämtade vi upp Taylor.  Sen skulle alla tjejer se paranormal activty 3 men när vi kom till biosalongen såg vi världens läääängsta kö. Ja alla tonåringar i Somerset skulle se på filmen. Träffade massa människor där men sen bestämde vi oss för att åka till Fergusons haunted house men vi åkte till Nancy istället. SKulle till en gravgård men slutade med att vi väntade på fyra killa från skolan så skulle vi gå igenom en skit läskig skog. Haha jaa snacka om att underhålla sig här borta. Såklart så måste tay skrämma upp mig innan och säga det är massa lösa vildhundar coyotes där men var inte rädda. Ni måste vara tysta för folk bor runtomkring och dessutom är det där alla KKK's bor. Jo men tack trodde jag skulle pissa på mig ett tag. Dessutom måste killarna såklart vara så smart och flipp some random dudes i två trucks off. Så vi har två asläskiga trucks som förföljde oss ett tag. Det slutade ganska failat iallafall för när vi var på väg tillbaka så ramlar jag över taggtråd staketet och mina enda jeans leggings gick sönder. Därefter åkte vi hem till en av killarna och hanged out. Och jaa trots att vissa är äldre än mig så beter de sig lite som alla gjorde i mellanstadiet. Men roliga är dem.
I söndags så var det kyrka- åkte och åt på El traxco-jobba i cosession stand med några från laget-min värdpappas roliga brosa och hans kompis hämtade upp mig-kyrkan-taco kväll-sen så skulle jag gå och lägga mig tidigt men vi vet ju alltid hur det slutar.

Och nu ska jag strax sova..har ett till prov imorgon. GAH! I historia, vilket är sjukt kul nu men alltså min hjärna kan inte memorera all fakta. Det är verkligen motsatsen till läroplanen i hemma här är allt som skolan hemma anser "oviktigt" det viktigaste. Kan vara därför jag har ganska svårt för att plugga rätt här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0