One month

Nine to go.

Igår träffade jag lite andra utbytisar, vi shoppade lite och gick på bio. Vi såg filmen help som handlar om hur det var att vara färgad kvinna under slaveriet. Trodde vi skulle se en komedi men det var det inte. Det var nog första gången någonsin i hela mitt liv jag aldrig skrattat på bio. Brukar snarare vara den som skrattar mest och när alla andra är tysta, har aldrig varit så tyst. Gillade inte biosalongen direkt heller, alla satt liksom på samma rad om ni förstår, man satt inte upphöjt som på SF biografer. Det sög faktiskt, får typ ont i nacken av att titta uppåt i två och en halv timme.

Har tänkt lite på det här med hur annorlunda det här samhället är jämfört med hemma. Det är väldigt intressant att se och lära sig om hur andra resonerar, livsplaner, hur deras synvinkel är osv. Många nöjer sig med att gifta sig med sin flick/pojkvän som de har kännt hela livet. Många vet inte mycket om andra länder, har inte varit utanför landet/staten. Tycker det är jätte intressant och annorlunda. Såklart är inte alla så men tror det är ganska vanligt om man kommer från en småstad här i USA. Har även fått höra att det inte är ovanligt att få barn som tonåring här och att tonåringar inte har något emot att få barn i ung ålder. Som jag resonerar skulle jag nog aldrig gifta mig som 18 åring, inte vilja ha barn i min ålder osv, men det är väl bara vad jag tycker. Har nog mycket med religon att göra också, att inte göra abort, p-piller, skydd i huvudtaget och att inte tänka på karriären så mycket. För mig är karriären nog bland det viktigaste i mitt liv, fast det kanske är för jag inte är uppfostrad och uppvuxen i samma miljö som här. Antar att folk tycker att jag tycker och resonerar annorlunda/konstigt också.

Nu då, nu tjockar jag och Brittany oss framför en komedi. Ben&Jerrys, Baked chips, Mountain Dew yummiiiieeeee. Alltså jag klarar typ inte det här längre, jag kommer bli sååååååååååååååååååååååååå hääääääääääääääääääääääääääääääär feeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeet av att leva här i nio månader till. Hjälp typ.


-WEHEARTIT

Kommentarer
Postat av: maria uu knooow

hahahaha hjalp typ! Du ar sa kult anna, mihi du maste komma till mig i granstaten, pusspare!<3

2011-09-04 @ 23:16:11
URL: http://mariamerica.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0