Svar:

Anonym om 28 Augusti 2011:
Hej! Jag gillar din blogg och det är verkligen jättekul att läsa om dina dagar i USA! :D jag undrar dock lite vad folk säger när du säger att du kommer från sverige,eftersom många tror att i princip alla sveskar är långa,blonda och blåögda? :), du är ju inte det som så många andra svenska personer :)vad brukar amerikanerna du träffar säga? ha det bra!
Tack sa mycket! Det uppsakattas verkligen!! Vissa bryr sig inte eftersom att jag tror de inte riktigt vet vad Sverige ar ens. Eller okej har i skolan sa lar sig eleverna bara om US history, end of story. De vet inte vart nagot land ligger forutom Canada typ. Hemma sa lar man sig ju alla lander och floder i mellanstadiet, har gor dem verkligen inte det. De har noll koll pa geogafi och eftersom det har ar sodra Amerika gor dem annu mer isolerade pa ett satt. Sa vissa bryr sig inte, vissa tycker det ar coolt att jag kommer fran Sverige men andra sager val oh I thought everybody from Sweden were blonde. Mer an sa ar det inte, dock tycker jag att vissa vuxna kan snoka lite mer eftersom det ar "allmanbildade" fast vet inte riktigt om det stammer eftersom de flesta bara vet vad som pagor i USA, sa tycker inte riktigt att de har ratt att snoka i ens privatliv eftersom de inte har nagot med det att gora. Men forsoker val svara sa gott som mojligt sen ar det va inte sa mycket mer med det. De flesta amerikanare ar valdigt trevliga och vanliga vid forsta intrycket men jag tror inte man riktigt kan ha varsta djupa diskussionen med en person som man precis traffat, dvs beratta om hela ens livshistoria =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0