What goes around comes around

Tredje november idag vilket betyder att imorgon har jag varit här i tre månader!! Varje dag som går är roligare och roligare. Dock så är jag jävligt trött på en del vuxna människor. Förstår inte hur trångsynt en människa kan vara. Hatar att de ska tro att de vet precis allt om allt och allting speciellt när de knappt varit utanför USAs gräns. Fett kul att de smittar av sig i undervisningen också. Det är inte forma er egen uppfattning utan så här är det och så förblir det. Blinda som många är så tror de på varje ord dem säger. Vad hände med att stå upp för sin egen åsikt? Nja knappast att man har någon. Ja men jag tar gärna skit för att jag tycker att alla är lika mycket värda och jag ser ingen skillnad bara för alla har olika hudfärger. Juste igår var det fist fight på skolan igen och så höll det på att bli slagsmål i min andra klass också. Smart att slåss framför lärare så man blir reglerad i tre dagar. Helt ärligt skolan här går knappt att jämföra med hemma det är en annan värld. Skulle köpa något att äta från the school store. Bara ett problem det var under lunchtid och då är den bara öppen i cafeterian istället för i retail mkt klassrummet. Så jag och kaylee gick dit för att köpa något. Så kommer lärarna och börjar prata med oss. Och så säger jag att jag vill ha en chex mix påse när killen som jobbar där frågar vad jag vill ha. Sen så börjar en av lärarna prata om att det är emot skolreglerna och blabla. Trodde först att han inte var seriös men han var det. Så viskade killen som jobbade där till kaylee kom tillbaka när de har gått. Så vi stod utanför cafeterian i fem min tills de gick därifrån. Så fick min chex mix till slut som jag fick smuggla ut i min tröja. En ny upplevelse ja. Och gu vad lärarna springer runt och ser till så att alla elever sköter sig. Drogtestning hit och dit. Folk som tjallar på varandra. En del dippar i skolan, kommer höga, fulla osv till skolan. Only in america too. Jag menar att komma hög eller full till skolan är nästan som att be om att bli avslöjad. Sen så har allt gått bra. Har ganska roligt i skolan nu i och med att det är finals week. Först trodde jag att jag skulle stressa ihjäl mig. Men vi får ju studyguides som vanligt innan proven sen så påstår lärarna att proven kommer vara annorlunda men nej. Det är exakt som study guiden så det är bara att memorera. Har dessutom högst betyg i business law av alla och jag anstränger mig inte ens. Och juste pratade med min kontaktperson om att byta ut min biologi klass igen. Och ingen fattar att jag måste gå om ett år. Att det här året inte räknas. Att vi utbytisar är dumma i huvudet och därför får vi alla introduktions och lättaste klasserna när många vill ha mer utmaningar. Dock har jag ingen nytta för biologi. Jag har svårt för no så varför plåga mig själv? Jo för de är verkligen inte insatta i våran situation de verkar ibland som att de inte lyssnar på oss, de bara bestämmer åt en i skolan. Träningarna går bra. Har dock vrickat två fingrar som gör sjukt ont men men. Juste efter nationals i februari har vi en tävling till sen är det uppehåll tills april/maj. Så ska kanske träna tennis istället och så ska jag gå till ett Open gym och öva massa gymnastik. Nu börjar hårdträningarna och om drygt en månad är första tävlingen. Tagga!! Blir nog inget Mexico för mig. Kostar mer än jag förväntade mig och vet inte om jag har lust eftersom vi kommer knappt ha fritid. Stannar hellre här hemma och shoppar eller något sånt roligt haha. Imorgon har jag två finals kvar. Biologi och business law. Sen är det byebye första terminen. One Down two to go!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0