22 Augusti 2011

7.57 PM High School är roligare för varje dag som går. Nya utbytesstudenter. Alltså vi är typ minst tio stycken bara i Southwestern. Sen har vi Pc, somerset och typ några flera skolor. Amerikanare tycker inte om saltlaktrits, men Marabou älskar dem. Har typ tuuusen myggbett. Kommer nog aldrig klaga mer på alla böckerna vi måste släpa på fram och tillbaka till Jensen. En bok här väger lika mycket som tre, där hemma. Jag hade ryggsäck en dag, sen palla inte mina axlar mer. Har lärt mig att amerikanare tror att tyskar är bättre på engelska än svenskar. Åt världens godaste kyckling här hemma igår och världens godaste jordgubbs/valnöts kyckling sallad på Wendys. Imorgon ska vi ta lagbilder efter skolan och sen är det träning. Och juste! Fick våra första betyg eller vad man ska säga. I hist/art fik jag 40/40! Sen så har vi engelskan, som inte gick så bra alls. D så det var inte så bra. Det roliga var att han som sitter brevid mig ba det är mellan C och E, alltså inte så bra. Haha.. Så engelska är väl det svåraste ämnet som jag läser. Men engelsk litteratur, grammatik osv usch. Spelar igen roll vilket språk, hatar det. Bjöd på saltlaktrits idag, ingen big deal där hemma. Alla spottade ut det haha. Förutom min värdfarmor som ville vara snäll och åt två. Men alla andra tyckte saltet förstörde godiset. Mer till miiiiig! Skulle bli glad om någon därhemma vill skicka lite godis. Marabou(digestive!!), nappar, bilar, saltlakrits, malaco. Ganska löjligt men jag saknar verkligen svensk mat och svenskt godis. Maten smakar mycket mindre här. Maten jag får här hemma är jättegod och så brukar min värdmamma köpa mat så jag kan göra sallad när jag känner för det. Förstår typ inte hur folk kan hålla sig smala här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0