Svar

Anonym om Första dagen: Hoppas du haft en bra skoldag! :) Jag funderar själv på att åka till USA på high school year med EF och har några frågor :) Vad måste man fixa/betala själv som inte ingår i priset? Hur långt i förväg sökte du? Är det som du hade tänkt/förväntat dig? Tacksam för svar! :) Till anonym: Tack det hade jag! Jag säger bara gör det åk. Det är väl visumet, att ta dig till och från ambassaden dvs om du inte bor i stockholm så kan det kosta lite. Sprutorna kostar tror jag, om du inte har adapter, resväska(som är godkänd av flygbolagen) och övriga saker som presenter så är det nog inte så mycket mer som jag kan komma på. Värdfamiljerna får ju inte betalt för att ta emot en student men de betalar för maten osv det beror nog på vilken familj du bor hos. Vissa betalar mer och andra mindre. Men allt annat som cheerleading, skolsaker, kläder, smink-hygienprodukter och mat när jag äter ute betalar jag själv eller mina föräldrar. Jag sökte hösten 2009 blev antagen då men valde att vänta ett år. Så då behövde jag inte gå på intervju igen. Ja jag tycker att de har nått upp till mina förväntningar hittills.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0