23 Augusti 2011

21.49 PM

Just nu ligger sötis Toto brevid mig och sover så sött. Har haft en riktigt bra dag och ska sova snart. Tidigt för en gångsskull! Helt otroligt, somnar runt tio elva varje natt. Vanligtvis, hemma så somnar jag inte försen tre till fyra timmar senare även när jag har skola.

Så taggar inför historia prov imorgon, fast ne. Usch alltså det är inte så svårt egentligen det är bara att det är på engelska. En grej som verkligen är annorlunda mot svenska skolor är att om man gör som läraren säger så får man extra credit, typ som imorgon i biologin. Om vi tar med oss olika sorters vätskor som man kan labba med så får man 5 bonuspoäng för varje vätska. Fast det kommer nog inte jag göra, behöver inte bry mig så mycket om extra credit poängen. Fast köpte ett bookcover till biologiboken som vi fick 10 extra credit poäng för. Och om man tar med något som läraren verkligen gillar eller älskar får man också extra poäng. I vissa fall gäller det vara först till kvarn, något som jag tycker är orättvist.

Så en vanlig dag på Southwestern:
06.30 Ringer alarmet, fixar mig, äter frukost osv.
07.30 hämtar skolbussen upp mig utanför huset
08.00 är bussen framme vid middleschool där de lämnar av de små barnen och alla byter bussar. Det behöver jag inte göra längre eftersom jag åker med en annan buss nu. Det roliga är att priiiiick 08.00 öppnas dörrarna och så är det värsta rushen utanför middleschool. Sen typ några minuter senare rullar bussarna vidare till Southwestern och alla bussar åker verkligen på led. Det är så sjukt allt är så organiserat. Som i militären typ. På vägen till skolan så brukar jag sitta brevid tyska Tina!
08.20 är vi framme vid skolan
08.30 börjar första block vilket är US history
så fortsätter dagen tills
11.56 då är det lunch.
11.22 börjar lektionen igen
03.10 ringer the school bell och skoldagen är slut.
Ibland får jag skjuts hem, ibland tar jag bussen eller så åker jag med någon kompis till träningen.


Alltså blir lite irriterad ibland, för en morgon så stod tyska Tina och jag utanför klassrummet. Två amerikanare kommer fram och pratar, BÅDA(de gick inte fram samtidigt) frågar hur Tinas helg va och bla bla bla, BÅDA ignorerar mig. Båda vet att båda är utbytesstudenter, ser jag bitchig ut? arg? ful? sur?elak? Det var verkligen fräckt, inte för att jag måste ha just de två som vänner men vanligt hyffs tack! Schysst att igonrera en när jag och T faktiskt stod och pratade.

Idag tog vi lag bilder på träningen och så fick jag reda på att min första american football game är på fredag, panik. Det är typ hundra ramsor att hålla reda på, och jag kan bara hälften hittills.

Ser fram emot imorgon för då hämtar B upp mig efter skolan, alltså det gör typ verkligen min dag när jag slipper åka skolbussen. Sen så ska vi äta någonstans och sen vidare till en EF träff här i downtown Somerset. Är fortfarande helt paff, 25 utbytisar i Pulaski County. Helt sjukt eller var det Somerset? 10 000 invånare och 25 utbytisar. Det är mycket, trodde inte det skulle vara så många. Sen ska jag kolla på Gangs of NY med min värdpappa, en english homework uppgift. Valde det framför att läsa en bok, känner att det är mycket lättare att skriva om än att läsa en bok på 300 sidor. Och så måste jag lära mig alla ramsor. Kommer typ faila totalt på fredag, vet det redan nu.



Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0