31 oktober

Ibland, lite då och då önskar jag att jag hade en person i min sits som kan förstå allting för den ser vad som händer. Javisst så kan jag prata med alla där hemma men ni ser inte vad som händer vilket gör det svårare. Känner inte att jag litar pä någon så mycket att jag kan prata om allting här. Känner att jag måste vakta min tunga hela tiden. Men tack och lov när jag skypar så kan jag prata normalt. Skypade med felicia igår och utan att jag märkte det bad jag om förlåtelse för jag svor. Inte riktigt likt mig. Jag vet att jag kan prata med många om hur jag mår och hur det är osv här men det känns som att alla förstår till en viss gräns sen så går det inte mer. Och jag vill inte smutskasta någon för jag har det vekligen bra men, som ett samtal med en mer "liberal" kille i en av mina klasser så sa han låt inte folk här påverka dig för mycket glöm inte bort att vara dig själv. Men det funkar inte alltid. Känner mig ganska ofta väldigt begränsad och ja det är jobbigt att inte kunna ta sig vart man vill för att jag inte har en bil. Det är liksom lättare att lära känna folk om man har en bil. Och jag hatar att ha press på mig. Speciellt när jag inte borde ha det alls. Åh just nu behöver jag skypa med någonhemifrån. Önskar jag hade en person här som förstod mig verkligen accepterade mig fullt ut för den jag är och förstår att jag inte kan förväntas något alls.

Kommentarer
Postat av: Malin

Hej tjejen! Jag vet precis hur du känner, var i din sits förra året. I början tyckte jag att amerikanerna kunde vara extremt påfrestande eftersom de är så anorlunda än oss svenskar. Det tog några månader men jag hittade vänner som jag trivdes bra med och som gjorde det väligt jobbigt att åka hem till Sverige! Så du ska veta att du inte är ensam och tar vara på tiden du har för du kommer snart vara hemma i Sverige igen. Hoppas att resten av ditt år blir superbra :)

2011-11-01 @ 14:13:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0