1 Oktober 2011

13.50 AM
Äntligen höstlov!! Väldigt tidigt dock haha, har ju bara gått i skolan i ca två månader. Men känner redan nu att det är väldigt lätt att hänga med i skolan, vet inte om det beror på att jag inte läser matte eller för att jag har de lättaste kurserna.

Spirit week var sjukt roligt, önskar vi hade likande saker hemma. Man blir liksom mer bekväm i skolan. Och människorna här är mycket mer crazyyyy än vad jag trodde från början. Spirit week blev ju lite förstört i torsdags av dumma rykten, så vi hade inget peprally inför gårdagens homecoming match. Men det var den roligaste matchen hittills!! Warriors vann och allt gick jätte bra :D Känner att jag får göra mer på träningarna och matcherna så jag är glaaaaad! Inga dumma nerver längre heller. Dem flesta hade så fina klänningar igår på homecoming. Och det är så roligt för när de presenterar homecoming så berättar de om allt alla gör på fritiden och ens framtidsplaner, och när de presenterar ens föräldrar så säger de typ: Annas föraldrar av Stockholm haha.
Sen så var det ju homecoming dance, och ja det var tydligen den bästa hittils. Trots det så varade den i en och en halv timme(!!!!) Så DJ'n som sparade alla bästa låtar till sist, de fick inte ens spelas. Det söööög för hade inte hört hälften av låtarna men det var ändå fett roligt fast lite weird. Dom dansar ju lite annorlunda, haha. Hörde massa rykten om att 400 pers skulle komma men tror vi var max 80. Så det var ju inte direkt trångt. Dessutom stod lärarna uppradade runtomkring och på övervåningen och stod med armarna i kors och kollade så man inte hade med sig alkohol eller dansade olämpligt(?) Hallå, alla i high scool groinar när dem dansar...... Förstår inte lärarna om man skulle ha med sig alkohol så skulle man inte ta med det till en skoldans.

Efter det så skjusade Syd mig till walmart där jag mötte upp min värdpappa och hans vänner. Sen drog vi vidare hem, och jag välkomnades utav mina nya fina uggs!

Idag så väckte min värdpappa mig med att banka på min dörr och så säger han ANNNA wake up the clock is already threeeee!! Fast ne klockan var bara tolv, men har väl tagit igen massa välbehövd sömn, jag menar när man inte sover hemma när det är skola så får man inte så mycket sömn.

Har varit här i snart två månader, kan inte förstå det än. Oktober, åh gosh, drygt åtta månader kvar sen åker jag hem igen. Apropå det så pratade jag med mina vänner här och alla önskar att jag kunde bo kvar här. Det skulle vara så himla roligt att ta graduation här istället för studenten. Dessutom så säger alla att utbytesstudenter oftast lär känna alla mycket mer och bättre precis innan man drar. Usch jag som tycker att jag har lärt känna en del människor riktigt bra. Skulle verkligen inte kunna föreställa mig hur det är att åka hem efter ett halvår. Vet ändå inte vart jag ska ta vägen när jag kommer hem, fortsätta i samma skola eller byta? Fast har ju ett år på mig att fundera så äh.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0