10 Januari 2012


Kom hem för en timme sedan ungefär, så har jag försökt att plugga lite till mitt matte prov imorgon. Och så här känner jag inför morgondagens prov, det jag kan kan jag och resten äh orkar inte. Så himla irriterrande att jag inte får byta kurs, min kontaktperson och lärare har pratat flera gånger med the guidance conselour men inget resultat. KUL. Jag menar det hjälpte inte att jag försökte utan dem två försökte också och det enda som kan fixas är att jag får en lättare matte kurs sista terminen.Och det verkar dem inte förstå, att jag INTE söker någonstans med mina amerikanska betyg. Kulturkrock? Jaaaa, hur ska jag kunna söka en college utbildning med ett år på highschool? Och när jag inte ens har alla kurser jag behöver? Juste därför ska jag gå om ett år när jag kommer hem......................Fattar inte att jag ska behöva kämpa mig igenom matten här. Räknar liksom ned tills dagen då jag slipper matten.
Iallafall idag har det väl inte hänt så mycket, det vanliga. Stiga upp vid 6.30, ta skolbussen vid 7.20, somna på skolbussen tills Tina stiger på och sen rullade skolan på som vanligt. Det enda som är ledsamt nu är att Tina åker hem snart:( Det kommer bli svårt att säga hejdå till henne.
Juste i second block så ropade dem ut i högtalarna att alla basket och fotball spelare skulle gå till auditorumet och sen efter ett tag när dem gått tillbaka till sina klassrum så berättade dem vad som hade hänt för hela skolan. En av fotballscoacherna hade avlidit och vi hade en tyst minut. Det var så ledsamt, och hon som sa det i högtalarna(tror det var rektorn) höll på att gråta när hon sa det.
Sen fortsatte dagen som vanligt. Titta på olika sorters dansfilmer i third block, i fourth skrev vi klart ett prov och vi fick ha häftena med oss!! Skulle aldrig hända hemma haha. I fitfh gjorde vi knappt något heller. Eftersom vi hade vikarie igår så struntade alla i att göra vad vi skulle göra, fast jag gjorde allt vi skulle göra och det tog knappt fem minuter. Lata? Ja haha och så kopierade alla vid mitt bord mig, fett smart. Så idag fortsatte vi jobba med det.
Efterskolan hade vi träning och det gick väl helt ok, inte det bästa ifrån mig men. Efter träningen åkte jag och Jordan och åt på Wendys, sen tillbaka till skolan för att cheera på basketmatchen. Vi vann med 33-89.
Brit skjutsade hem mig från matchen och så åkte vi snabbt förbi walmart. Hann köpa ett gift card eftersom jag ska beställa hem en bildbok men det funkar inte att betala med mitt kort så köpte ett giftcard att betala med.
Och nu ska jag plugga lite till, duscha och sen sova.

LOVE, Anna



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0